Ønsker du å få til sendt en gratis SEO analyse av din hjemmeside? Er din nettside godt nok søkemotoroptimalisert? Rangerer den høyt på de søkeordene som er viktigst for din bransje? Fyll ut skjema, så sender vi deg en kostnadsfri og uforpliktende SEO gjennomgang av din hjemmeside.
Få svar på viktige og grunnlegende spørsmål relatert din nettside.
Det er endel grunnleggende elementer som må være på plass på hjemmesiden. Det er viktig å begynne i riktig ende, og så bygge videre på det. Vår SEO analyse gir deg svar på viktige spørsmål relatert grunnlegende søkemotoroptimalisering, som:
- Er hjemmesiden mobilvennlig?
- Laster nettsiden raskt på datamaskin og mobiltelefon?
- Er det noen tekniske feil på hjemmesiden?
- Har nettsiden riktig oppbygning og struktur?
- Er det «rene» SEO optimaliserte url – adresser?
- Er tittel – tags og metadata – beskrivelse optimalisert for SEO?
- Er innholdet på nettsiden optimalisert for spesifikke søkeord?
- Har hjemmesiden interne linker?
Hva skal en SEO analyse sørge for?
En søkemotoroptimalisering analyse er ikke et fullverdig svar på hvordan din nettside kan oppnå høyere rangering i Google. Men en god analyse vil peke på de viktigste faktorene å ta tak i på en enkel og forståelig måte. En innledende SEO analyse skal gi mottakeren et grunnlag som han kan jobbe videre med.
Hva inneholder en analyse?
En SEO – analyse inneholder to momenter. Det er:
- «On – page» faktorer. Dette er elementer på selve hjemmesiden som er viktig å analysere. Ved en SEO – analyse av nettsiden går man inn på den, og vurdere forskjellige aspekter for å se hva som er bra og hva som er mindre bra. Dette er momenter man kan ta tak i ved å endre på selve siden.
- «Off – page» faktorer.«Off – page» faktorer er elementer som ikke har noe med selve hjemmesiden å gjøre. Og man kan ikke forbedre eller rette opp i dette ved å gjøre endringer på hjemmesiden direkte. En typisk SEO – analyse av «off page» faktorer er å kjøre en sjekk av type linker som peker inn mot hjemmesiden f.eks. gjennom Ahrefs eller Moz. En annen typisk faktor her er sosiale medier. Hvor mange sosiale medier man har og hvor mye aktivitet det er på dem «likes» og «shares».
Stadier i en SEO analyse.
På hjemmesiden:
- Teknisk.
- Struktur/design.
- Ytelse/hastighet.
- Mobiltilpasset.
- Innhold.
Av – hjemmesiden:
- Ekstern linkstruktur.
- Sosiale medier.
Typer av SEO analyser.
En SEO analyse er et forholdsvis vidt begrep. Og det kan omfatte mange forskjellige elementer både på og utenfor hjemmesiden. Når man kjører analyser så går ofte mange av disse i hverandre. Hvor mange av disse man faktisk kjører, avhenger av hvor grundig analysen er. Ved en gratis SEO analyse er det ofte begrenset hvor dypt man går inn i hver enkelt faktor.
- Teknisk analyse.
- Analyse av struktur og design.
- Innhold – analyse.
- Link analyse.
- Sosial aktivitets analyse.
- Hastighets/ytelses analyse.
- Analyse av nettsidens mobilvennlighet.
- Konkurrent analyse.
- Rangering analyse.
Betalt versus en gratis SEO analyse.
En gratis SEO analyse har sine begrensninger. Gjennom betalte analyser har man bedre forutsetninger for å kunne gå mer i dybden på de forskjellige SEO faktorene. Men som en innledning så er en gratis analyse, et godt middel for å få en enkel og god oversikt over hvor man står pr dags dato. Vi vil også følge opp analysen vi sender til deg, hvis du har spørsmål.
Fyll inn din hjemmeside og epost adresse, og vi sender deg en SEO analyse helt uforpliktende. Du får den innen to virkedager.
Prøv også disse gratis SEO analysene:
Gå til: Hjem Blogg Tjenester Referanser Kontakt Oss
Hjem » Gratis SEO analyse