Lokal SEO

Lokal SEO gjør din bedrift synlig for kunder nær deg!

Lokal SEO sørger for at din bedrift dukker opp foran dine konkurrenter i Google Kartet, når kunder i ditt nærområde søker etter de varer/tjenester du tilbyr!

Hvorfor ha fokus på Lokal SEO!

  • Din bedrift blir funnet av de som søker etter det du tilbyr!
  • Du kommer opp foran dine konkurrenter i Google Kart!
  • Kostnadseffektive tiltak kan gi stor effekt på rangering!
  • Det bygger tillit og troverdighet til det lokale markedet!
  • Du blir synlig for eksisterende og potensielle kunder!
  • Enkelt å finne din adresse og kontakt informasjon!

 

Fordeler med lokal seo

Noe statistisk fakta.

  • 60 % velger en av de som ligger på topp 3 i Google Kart!
  • 90 % bruker internett, når de skal undersøke lokale varer og tjenester!
  • 76 % av lokale søk leder til en telefonsamtale!
  • 58 % av mobil – brukere foretar lokale søk daglig.

Vår Prosess.

  • Kostnadsfri og uforpliktende Google Synlighets Analyse.
  • Pristilbud på Lokal SEO implementering.
  • Implementering og rapportering.
  • Oppfølging.

Lokal SEO fungerer i praksis!

Målet med Lokal SEO er ikke å gjøre din bedrift mer synlig i Google. Men å gi din bedrift flere betalende kunder. Lokal Søkemotoroptimalisering fungerer i praksis. Sjekk resultatene fra våre nåværende kunder.

Kom i gang med å gjøre din bedrift synlig på internett, gjennom vår uforpliktende og kostnadsfri Google Synlighets Analyse! Den gir deg oversikt over hvor synlig din bedrift er på de viktigste søkeordene, i forhold til dine lokale konkurrenter.

Ta Kontakt!

 

lokal seo analyse

Synes din bedrift her?

lokal synlighet

Det er veldig mange bedrifter som operer lokalt. Alt fra håndverkere, til frisører, tannleger, bilverksted, advokater, regnskapsførere, matbutikker. Disse er avhengig av at mennesker i nærområdene rundt dem, vet hvem de er og hvor de holder til.

Flere og flere bruker internett og da spesielt Google søkemotor for å søke etter og finne lokale varer og tjenester. Derfor bør enhver lokal bedrift ha en strategi for å bli funnet i Google når potensielle kunder søker etter varer og tjenester som din bedrift tilbyr.

 

Hvorfor din bedrift bør synes lokalt i Google!

  • Lokale søk leder 50 % av mobil brukere til å besøke en butikk innen en dag.
  • 18 % av alle lokale søk, leder til et salg innen en dag.
  • 46 % av alle søk på Google er lokale.
  • 97 % bruker internett når de skal undersøke lokale tjenester og varer.
  • 98 % av søkere velger en bedrift som de finner på første side av Google.
  • 60 % bruker smarttelefonen til å finne lokale produkter og tjenester.
  • 50 % av lokale søk som gjøres på mobil, leder til et kundebesøk innen en dag.

All statistikk viser at bedrifter får mer trafikk, når de ligger høyt rangert lokalt i Google.

Å være synlig i Google sin lokale søkemotor, handler om å dukke opp på topp tre når potensielle kunder søker etter de varer eller tjenester du tilbyr. Det er langt mindre sannsynlig at man blir valgt hvis man ligger utenom topp tre.

Komplett lokal synlighet i Google!

For å ha en optimal synlighet i Google så må din bedrift være synlig både i Google Kart og i Google Organisk søk. Det vil si at når en potensiell kunde søker etter de varer eller tjenester du tilbyr, så dukker din bedrift først opp i Google Kartet og først opp i Google Organisk Søk.Lurer du på hva forskjellen er på Google Kartet og Google Organisk søk? Sjekk Video – snutten for en kjapp forklaring!

For bedrifter med et fysisk utsalgssted, så er det ekstra viktig å være synlig i Google Kartet. Det er fordi Google Kart fungerer som en veiviser til din bedrift! Her ligger din adresseinformasjon og ditt telefonnummer.Vi vil først sørge for at din bedrift har en god rangering i Google Kartet. Så vil vi ta tak i din bedrifts synlighet i Google Organisk søk. Det kreves både fellestiltak og tiltak hver for seg for å oppnå en toppplassering på begge stedene. Vi samkjører din SEO – strategi slik at din bedrift oppnår komplett synlighet i Google!

 

Er din bedrift optimalisert for å synes lokalt i Google?

Hvilke tiltak som skal til for å rangere akkurat din bedrift solid lokalt, avhenger av din bransje og hvor søkemotoroptimalisert din bedrift allerede er.

Noen ganger er det bare enkle tiltak som skal til, mens andre ganger må man regne med litt mer jobb.  Ta kontakt under og vi gir deg en konkret tilbakemelding med tiltak som bør gjøres, for at din bedrift skal rangere lokalt i Google.

Motta tilbud!

 

Ha en klar strategi for hvordan du kan synes lokalt overfor aktive potensielle kunder!

Man kan reklamere både overfor passive potensielle kunder og aktive potensielle kunder.

Passive potensielle kunder, er personer som ikke aktivt søker etter de varer eller tjenester som du tilbyr. Men det kan likevel dukke opp et behov for de varer og tjenester som din bedrift tilbyr hvis de blir minnet om det (f.eks. gjennom reklame, annonser osv).

Aktive potensielle kunder, er personer som der og da aktivt søker etter de varer og tjenester som din bedrift tilbyr.

Det er langt mer sannsynlig at individer som aktivt søker etter de varer og tjenester som du tilbyr kommer til å kjøpe av deg, enn passive potensielle kunder. Det er derfor veldig viktig å være synlig, når disse gjør et aktivt søk.

Har du en klar plan for å nå ut til disse aktive potensielle kundene? Utgangspunktet bør være at disse kundene finner din bedrift, når de søker etter de varer og tjenester som du tilbyr. Og svært mange av disse personene vil søke etter de varer og tjenester som du tilbyr via Google. Da er det helt avgjørende at din bedrift dukker først opp i Google lokalt, og ikke dine konkurrenter!

Det er dette lokal søkemotoroptimalisering handler om. Å være synlig når potensielle kunder foretar et aktivt søk etter de varer og tjenester som din bedrift tilbyr!

 

 

lokal søkemotoroptimalisering

Et lite praktisk eksempel.

La oss si at du ønsker å klippe håret og søker etter en frisør. Men du er usikker på hvor den nærmeste frisøren er. Du gjør derfor et søk, etter ordet «frisør» på din mobiltelefon.

Dine kriterier er at frisøren skal være forholdsvis nærme der du oppholder deg, og at frisøren skal være flink.

Du søker, og det kommer opp tre resultater. Hvis en av disse tre er forholdsvis nærme, og minst en av de disse har fått gode reviews (siden dyktighet var en av dine kriterier for valg av frisør) så er sannsynligheten meget stor for at du velger en av disse.

Du tar deg rett og slett ikke bryet med å klikke deg inn og lete videre, fordi resultatene som dukket opp på første side var tilfredsstillende.

Så da vil det ligge kanskje ti til femten frisørsalonger lenger ned på listen som ikke engang ble tatt med i vurderingen fordi de ikke var godt nok lokalt søkemotoroptimalisert.

Dette er hvorfor lokal SEO er så utrolig viktig!

Hvilke faktorer er det som påvirker din plassering i Google lokalt

Det er flere faktorer som vil påvirke din plassering i Google lokalt.

De viktigste er:

 

faktorer som påvirker din plassering lokalt i Google

Det er mange faktorer som spiller inn og er med på å bestemme din plassering i Google. Og enkelte faktorer har mer betydning enn andre.

Når man skal gjennomføre SEO tiltak så er det heller ikke sikkert at man trenger å gjøre alt. Det avhenger helt av hvor konkurranseutsatt din bransje er, når det kommer til søkemotoroptimalisering.

I enkelte bransjer og på enkelte steder holder det å gjøre et par konkrete enkle og kostnadseffektive grep for å forbedre din rangering betydelig. Mens i andre bransjer og andre steder (ofte byer og større tettsteder) så må man kanskje gjøre mer.

Ta kontakt og vi kan bistå med å vurdere hvor konkurranseutsatt ditt område og din bransje er. Og komme med forslag til de viktigste tiltakene du kan gjøre for å bedre din rangering i Google.

 

Fokus på lokal SEO styrker brukervennlighet og kundetilfredshet

Det at din bedrift er solid lokalt søkemotoroptimalisert har flere fordeler enn at den rangerer høyt i søk på Google. Google sin søkemotor fungerer og oppfører seg i større og større grad som et menneske.

Så det Google liker og belønner deg for (med høyrere rangering) det vil også kunder sette pris på.

Så lokal søkemotoroptimalisering er bra for rangering og bra for dine kunder!

Eksempler på dette er:

  • Google belønner hjemmesider som er hurtige på mobil. Hjemmesider som laster raskt inn på mobil fører til mer fornøyde besøkende.
  • Google rangerer hjemmesider høyere som er Responsive. Viktig for kundens tilfredshet at din nettside fungere like godt på mobil som på datamaskinen.
  • Hjemmesider med god struktur gir bedre rangering i Google. Det er også viktig for besøkende at din hjemmeside er oversiktlig og lett å navigere på.
  • Solid, grundig og relevant innhold på din hjemmeside er kanskje den viktigste rangering – faktoren. Dette er også noe som er veldig viktig for besøkende på din hjemmeside, at du har godt og meningsfylt innhold.
  • Google belønner bedrifter som har mange reviews. Dette er viktig for potensielle kunder, fordi det gir dem en trygghetsfølelse.

Dette er bare noen eksempler på at søkemotoroptimalisering, også forsterker og bygger opp under brukervennlighet og kundetilfredshet.

SEO styrker brukervennlighet og kundetilfredshet

 

En bedrift sine SEO tiltak handler ikke bare om å rangere høyere i Google, Bing, Yahoo og andre søkemotorer.

Det handler ikke bare om å «være der» når potensielle kunder søker etter de varer og tjenester du tilbyr.

Men det handler også om å skape fornøyde og tilfredse kunder og besøkende!

SEO skaper fornøyde og tilfredse kunder

Oppføringer/Citations – sett ditt fotavtrykk på internett

Oppføringer eller Citations  er det vi kaller NAP (Name, Adress, Phone Number) på engelsk. Det handler om å registrere din bedrift med riktig og konsis kontaktinformasjon utover på internett.

Men ikke på hvilke som helst internettside. Sidene må være troverdige og i en eller annen form være relevant for din bedrift. Eksempler på slike sider kan være: Gule Sider, Yelp og Facebook.

Å jobbe med oppføringer/citations er viktig av to grunner:

Det styrker din SEO.

  • Google ser på sider som er sitert bredt utover på internett, som mer relevante og troverdige.

Du får mer trafikk til ditt nettsted.

  • Ved å ha din bedrifts kontaktinformasjon spredt utover på internettsider som man bruker til å søke etter varer og tjenester på, så er det større sannsynlighet for at din bedrift dukker opp i søk og blir klikket inn på.

Over 80 % av alle norske bedrifter har feil eller mangelfulle oppføringer på internett. Er din bedrift en av dem? Ta testen her og finn det ut!

siteringer styrker din søkemotoroptimalisering

 

Gå til:   Hjem   Organisk SEO   WordPress hjemmesider   Kontakt oss