Søkemotoroptimalisering (SEO)

Hvordan velge en SEO ekspert.

Posted on

En SEO ekspert en en digital markedsfører som hjelper bedrifter å bli mer synlig i fortrinnsvis Google søkemotor, men også Yahoo og Bing. Grunnen til at bedrifter ønsker å være synlig i Google, er for å tiltrekke seg potensielle kunder som søker etter de varer eller tjenester de tilbyr på internett. Når individer søker etter […]

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Hva er en teknisk SEO Analyse?

Posted on

En teknisk SEO analyse er en grundig sjekk av en nettside for tekniske feil på hjemmesiden. En teknisk analyse er en grunnleggende del av SEO, og bør være på plass, før man jobber videre med andre aspekter ved søkemotoroptimalisering. I denne artikkelen tar jeg for meg hva en teknisk analyse bør inneholde, og gode tekniske […]

Søkemotoroptimalisering (SEO)

SEO verktøy

Posted on

Det finnes mange SEO verktøy ute på markedet. Noen må man betale for å benytte seg av, mens andre analyseverktøy er gratis. Mange av de betalte verktøyene er veldig gode, men også forholdsvis dyre dessverre. Noen eksempler på det er: Ahrefs. Semrush. SEOprofiler. Min personlige favoritt, blant disse verktøyene er Ahrefs. Det er også mange analyseverktøy […]