Sosiale medier.

Vårt fokus er å skape en kostnadseffektiv sosiale medier strategi, som hjelper din bedrift å vokse på internett.

Hvordan vi kan hjelpe din bedrift å lykkes!

Vi følger deg fra start til slutt av prosessen. Vi hjelper deg med å:

  • Velge de riktige sosiale mediene for din bedrift.
  • Sette opp kontoer for sosiale medier.
  • Definere dine mål.
  • Sette opp budsjett.
  • Planlegge og implementere kampanjen.
  • Måle, evaluere og rapportere resultatene.

Vi  tilbyr også månedlig oppfølging av dine sosiale medier. Dette samkjører vi med andre sosiale medier du har, din Google Min Bedrifts konto, og aktivitetene på din nettside.

Hvordan kan din bedrift benytte sosiale medier som er verktøy for å vokse? Det kan man gjøre på to måter:

  • Tiltrekke publikum til sine bedrifts profiler på sosiale medier.
  • Annonsere på sosiale medier.

Tiltrekke publikum til dine sosiale medier.

Man kan effektiv benytte sosiale medier for å vokse uten å annonsere. Det handler om å bygge en kundeportefølje som liker eller følger din bedrift på sosiale medier. Når du først har fått kunder til å følge din bedrift, så handler det om å skape spennende, aktuelt og relevant innhold som engasjerer dine følgere.

 sosiale medier

Effektiv annonsering med sosiale medier.

Sosiale medier er en effektiv måte å kommunisere med din målgruppe. Men før en annonserer på sosiale medier, må man definere målene med kampanjen. Det er to hovedmål man kan ha med annonsering på sosiale medier.

  • Få en direkte respons.
  • Bygge merkekjennskap.

 

Direkte respons og annonsering på sosiale medier.

Med direkte respons er målet at de som ser annonsen foretar ønskede aktive handlinger . Typisk å:

  • Kjøpe noe.
  • Ringe.
  • Booke en avtale.

Et godt eksempel er annonser på jule – produkter som kjøres i førjulstiden. Her er målet at de som ser annonsen skal foreta en aktiv handling der og da.

Bygge merkekjennskap gjennom sosiale medier.

Å bygge merkekjennskap gjennom sosiale medier, handler om å skape bevissthet om et merke eller spesifikt produkt hos en utvalgt målgruppe. Da ønsker man å vise målgruppen at man eksisterer og hvilke tjenester/fordeler man leverer. Målet er at de som ser annonsen skal recall/huske på ditt merke når de får det spesifikke behovet. Det kan være en uke, måned eller år etter at de har sett annonsen.

«Direkte respons gir ROI kortsiktig. Bygging av merkekjennskap gir ROI langsiktig.» Begge metodene kan være veldig effektive. Det handler om hvilke mål man har. Man kan også oppnå begge målene, og kjøre en annonserings kampanje som søker å oppnå kortsiktige og langsiktige mål.

 

Facebook,Instagram, Twitter, Linkedin

 

Typer av sosiale medier.

Det eksisterer mange sosiale medier. De største er:

  • Facebook
  • Instagram
  • WhatsApp
  • Linkedin
  • Youtube
  • Twitter

Når man skal velge hvilke sosiale medier en skal satse på. Så bør valget baseres på hvem som er målgruppen og hvor man mest effektivt kan nå dem med ønsket budskap.

 

Video annonsering på sosiale medier.

Videoer er er svært effektiv måte å markedsføre sitt merke og sine produkter på sosiale medier. Vi utvikler enkle, effektive og rimelige videoer til dine kampanjer.

 

Gå til: Søkemotoroptimalisering   Lokal SEO   Billig nettside for din bedrift