Søkemotoroptimalisering (SEO)

Å lykkes med lokal søkemotoroptimalisering i Oslo.

Betjener din bedrift lokale kunder i Oslo, så er det viktig med lokal søkemotoroptimalisering. Lokal SEO går ut på å være synlig for kunder når de foretar et lokal søk i Google. Et lokal søk, er et søk med en lokal intensjon. Eksempler på slike søk er:

Dette er søk Google oppfatter har en lokal intensjon, da gir Google lokale søkeresultater tilbake. Skal man dukke opp i lokale søkeresultater, må man fokusere på lokal søkeoptimalisering.

 

Fokuser på Google Min Bedrift og Organisk Lokal Søk.

Når det kommer til lokal SEO, er det to elementer man må fokusere på. Det er å:

  • Optimalisere Google Bedrift Profilen.
  • Optimalisere lokale landingssider på hjemmesiden.

 

Google Min Bedrift.

Heidi bor på Grunerløkka i Oslo. Hun skal ut å spise på ettermiddagen, og har planlagt å finne en restaurant på Aker brygge. Hun tar frem mobilen og søker: «restaurant Aker brygge» i Google. Hun får frem dette resultatet:

 

lokal søkemotoroptimalisering Oslo

 

 

Dette er de tre restaurantene Google rangerer høyest på søk etter: «restaurant Aker brygge». Å ligge på topp tre listen er veldig viktig. Over 50 % vil velge en av de som ligger der. Man kan selv påvirke hvor ens egen bedrift rangerer, gjennom lokal SEO/lokal søkemotoroptimalisering.

 

Organisk Lokal Søk.

For å dukke opp i organiske lokale søk, så må man optimalisere egne landingssider på hjemmesiden for lokal søk. Hvis man f.eks. søker etter advokat i Oslo sentrum, så kommer dette søkeresultatet opp.

 

søkemotoroptimalisering oslo sentrum

De søkeresultatene som kommer opp under Google kartet er lokale organiske søk. Det er GuleSider.no som er beste lokalt søkeoptimalisert for søkeordet «advokat i Oslo sentrum», mens osloadvokatene.no/ovrig/advokatkontor-oslo-sentrum/ ligger på andre plass. Dette er lokale landingssider optimalisert for å dukke opp i lokale organiske søk.

Ved å optimalisere lokale landingssider på hjemmesiden, blir man synlig når potensielle kunder foretar lokal søk.

 

Kombiner disse to elementene for best effekt.

For optimal lokal synlighet i Oslo, må man altså optimalisere Google Min Bedrift og lokale organiske landingssider. Men for å lykkes optimalt med lokal søkemotoroptimalisering, må man kombinere det å optimalisere Google Bedrifts Oppføringen og lokale landingssider på hjemmesiden. Fordi godt optimaliserte landingssider vil gi Google Bedrifts Profilen sterkere rangering i Google Kartet. Google vil hente informasjon fra hjemmesiden, når den bestemmer hvor din Google Bedrifts Profil skal rangere. Så jo bedre nettsiden er optimalisert, for viktige søkeord og for geografisk relevans for Oslo, jo høyere blir Google profilen rangert.

Dette kan vi hjelpe din bedrift med. Vi optimaliserer lokale landingssider opp mot Google Bedrifts profilen for optimal effekt. Slik at din bedrift oppnår komplett lokal synlighet. Kontakt gjerne vår SEO konsulent for en gratis og uforpliktende konsultasjon. Sjekk også ut våre lokale SEO pakker.

 

Se mer informasjon om Kvalitetmedia Oslo.

 

Vi hjelper også bedrifter med organisk SEO, klikk på linken for en gratis og uforpliktende SEO analyse av din hjemmeside.

 

Andre relevante artikler:

 

Gå til:    Hjem     Hvordan å velge en SEO ekspert?   Hva er Teknisk SEO analyse?    Gratis og nyttige SEO verktøy      Hvordan bygge linker for lokale SEO?       Hvordan velge et SEO Byrå?       Viktigste lokale SEO faktorer 2018      Hvordan optimalisere din Google Min Bedrift profil?      SEO og de ulike kundetypene      Viktige SEO tips for 2018

 

 

Leave a Reply

Notify of
avatar
wpDiscuz